Pozycjonowanie to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej, a dokładniej w wynikach wyszukiwania. Kontrahenci sami odnajdą witrynę internetową, jeśli będzie znajdować się na szczycie listy rankingowej. Proces pozycjonowania stron nie jest łatwy. W najpopularniejszych wyszukiwarkach na pierwszej stronie mieści się najczęściej 10 rezultatów – dlatego tzw. TOP 10 jest najbardziej pożądane, jeżeli chodzi o wyniki w procesie pozycjonowania. Powinniśmy posiadać świadomość, że mniej więcej 90% użytkowników przegląda TYLKO pierwszą stronę wyników!

 

Większość czynników, które mają wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania Google trzyma w tajemnicy. Mimo takich przeciwności nasi specjaliści posiadają wieloletnią wiedzę teoretyczną i praktyczną, dzięki której są w stanie przewidzieć zgodne ze wskazówkami Google działania mające pozytywny wpływ na widoczność serwisu. Pozycjonowanie odpowiada zarówno na proste jak i na złożone zapytanie szukającego. Jest to forma reklamy, której założeniem jest zachęcenie użytkownika do świadomego kliknięcia linku witryny w celu poznania oferty. W wielkim uproszczeniu oznacza to, że użytkownik pragnący zakupić (n.p. sprzęt komputerowy) w 95% poszuka go najpierw w internecie, by chociaż sprawdzić dostępne modele i ceny. Wpisując w wyszukiwarkę słowa takie, jak: „sklep komputerowy”, „najlepszy komputer do grania 2018”, „tani dobry komputer”, „komputer sklep warszawa”, „komputery ranking 2018” i tak dalej. Po wpisaniu jakiejkolwiek z tych fraz w wynikach wyszukiwania pojawia się propozycja pozycjonowanej strony – sklep pozyskuje potencjalnego klienta, a użytkownik odpowiedź na swoje potrzeby.

 

 

Konkurencja dla każdej firmy stanowi wyzwanie, w szczególności nowym jest bardzo trudno wejść na rynek. Na chwilę obecną zdecydowana większość biznesów posiada własną stronę bądź sklep www i pozyskuje klientów przez internet. Bez pozycjonowania nie są w stanie przebić się przez konkurencyjne linki, co wstrzymuje rozwój firmy. W tym momencie pozycjonowanie to usługa bardzo przydatna, jednak należy pamiętać, że nie wszystkie działania mające wpłynąć na zmianę pozycji strony są dobre. Nieumiejętnie wykonane pozycjonowanie może przynieść więcej złego, niż dobrego. W swojej pracy stosujemy wyłącznie procesy, które są zgodne z polityką Google. Staranie i nieustająco realizujemy swoją pracę z zachowaniem najwyższych standardów, aby stworzyć mocną i ustabilizowaną pozycję naszych kontrahentów. Trzeba też pamiętać, że pozycjonowanie to proces długotrwały i najlepsze rezultaty będą widoczne dopiero po dłuższym czasie. Jest to proces, który musi trwać, jednak w bardzo wielu przypadkach pozytywne rezultaty mają tendencję do długiego i systematycznego utrzymywania swoich pozycji w rankingu. Jednakże wymagana jest stała praca nad utrzymaniem odpowiedniego miejsca w wynikach, ponieważ konkurencja rynkowa nie próżnuje.

 

 

Podstawą jest dopasowane słów kluczowych do możliwości serwisu – aspektem wyjściowym dla naszych działań jest to, jak dużo pracy do chwili obecnej wykonała konkurencja na dane frazy. Istnieją branże, gdzie bardzo trudno będzie się przebić ze swoją stroną, ponieważ witryny potentatów, będące aktualnie w TOP 10 posiadają wiele lat pozycjonowania, optymalizacji oraz zainwestowane środki pieniężne – dzięki temu możliwe jest wyprzedzenie konkurencji, a następnie utrzymanie najlepszej pozycji. Wysokie pozycje dla firm przedsiębiorstw bardziej niszowych, gdzie rywalizacja nie jest tak silna, będą o wiele łatwiejsze do osiągnięcia. Jak wybrać najlepsze frazy? Słowa kluczowe – najważniejszy element przy pozycjonowaniu. Posiadając odpowiednie narzędzia, takie jak np. Planera Słów Kluczowych Google (ang. Google Keyword Planner) jesteśmy w stanie sprawdzić kombinacje słów kluczowych, które były dotychczas wpisywane przez potencjalnych nabywców. Badamy potrzeby, opierając się na konkretnych danych, które są na dzień dzisiejszy aktualne oraz wybieramy najskuteczniejsze w pozycjonowaniu. Jeśli pozycjonowanie ma dać dobre efekty, powinniśmy ograniczyć się do słów, które faktycznie są wyszukiwane przez użytkowników, a są mocno związane z ofertą i treścią na stronie oraz jej podstronach.

 

Trzeba wybrać frazy, które nie są zbyt ogólne – nie warto skupiać się na frazach, które nie są wyszukiwane, ponieważ nie wygenerują ruchu na stronie. W dzisiejszych czasach informacje są na wyciągnięcie ręki, a potencjalni kontrahenci wiedzą, czego potrzebują. Analogicznie jest w przypadku zbyt ogólnych fraz. Nie dość, że są bardzo trudne i kosztowne do wypozycjonowania, bo posiadają ogromną konkurencję, to ich potencjał sprzedażowy jest nikły. Gdy potencjalny klient szuka czegoś konkretnego, to nie wpisze w wyszukiwarkę np.: „gra” (ok. 154 000 000 wyników wyszukiwania), a raczej jej konkretny tytuł albo rodzaj – „gra przygodowa” (ok. 6 210 000 wyników). Jak widać, drugi przykład ma znacznie mniej wyszukań, jednak jeśli pozycjonowana strona jest obecna w głównych
wynikach wyszukiwania, a produkt odpowiadający potrzebom znajduje się na niej, to jest ogromna szansa na pozyskanie klienta.

 

W pozycjonowaniu należy unikać zbyt ogólnych lub mylących słów kluczowych – jest to strata czasu i pieniędzy. Takie frazy mogą generować jakiś ruch na stronie, za to mają znikome szanse na konwersje. Przykładem mogą być wyżej wspomniane gry: jeśli strona internetowa oferuje gryz rodzaju RPG, a stawia na pozycjonowanie podobne brzmiącej frazy, np..: „gry MMORPG”, ponieważ druga fraza jest bardziej popularna ze względu na ogromne zainteresowanie grami tego typu. Jest to pewnego rodzaju chwyt marketingowy, który na dłuższą metę nie działa zbyt dobrze. Jeśli ktoś szuka gry MMORPG, a trafi na stronę z grami RPG, to po prostu zacznie szukać dalej, na innych stronach.

 

 

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google jest najtańszą, a zarazem najlepszą formą promocji. Przyrównując ją do tradycyjnych metod reklamy medialnej, takich jak: telewizja, radio czy gazeta, to właśnie dzięki pozycjonowaniu otrzymujemy o wiele lepsze efekty w pozyskiwaniu nowych klientów i partnerów biznesowych, a co za tym idzie – szybszy zwrot z inwestycji. Pozycjonowanie to nic innego, jak wykorzystanie strony www, jako reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej na świecie – Google. W obecnych czasach jeśli reklama ma być skuteczna, powinna docierać do jak największej ilości potencjalnych klientów – Internet jest najlepszym, a także najtańszym wyborem.

 

Zapewnienie długofalowej możliwości czerpania zysków.

Pozycjonowanie strony www nie jest oczywiście usługą tanią, niemniej jednak jest jedną z tych nielicznych usług, które zwracają się po zainwestowaniu, w dużym stopniu. Jest to więc dźwignia
finansowa, która z każdym następnym miesiącem współpracy przynosi coraz lepsze rezultaty.

Pozycjonowanie jest reklamą przyszłości.

Szybki rozwój technologii – komputerów, telefonów komórkowych itp. sprawia, że w każdej chwili potencjalni klienci będą mieli dostęp do wyszukiwarki internetowej, a odnajdywanie danych staje się ogólnodostępne, o wiele szybsze i jeszcze bardziej użyteczne.

 

 

Pozycjonowanie w bardzo wielu przypadkach jest wykorzystywane do budowania wizerunku firmy w Sieci. Odpowiednio zrealizowane działania pozwalają na pozyskanie nowych kontrahentów, a także na dbanie o wartościowe i długofalowe relacje z obecnymi. Pozycjonowania stron www można stosować z uwzględnieniem marketingu internetowego. Oprócz linków typowych dla SEO, istnieją
również źródła bardziej kojarzące się z marketingiem, które także mogą być bardzo dobrej jakości i wspierać pozycjonowanie firmowej strony www. Należą do nich:
 marketing szeptany
 artykuły w portalach internetowych
 wpisy na blogach
 prowadzenie firmowego bloga
 połączenie pozycjonowania z kampanią AdWords
Panuje opinia, że wystarczy stworzyć najlepszą, funkcjonalną i szybką stronę dla użytkowników, a zostanie ona doceniona, co przełoży się na liczbę odsłon i zyski. Niestety w większości przypadków mija się to z prawdą, bo nowej stronie zajmie bardzo dużo czasu, zanim zacznie pojawiać się w głównych wynikach wyszukiwania. Bez pomocy pozycjonerów bardzo trudno będzie zdobyć dobrą pozycję w
rankingu Google.

Zdobywanie zaufania i renomy w Google jest procesem długotrwałym, jednak zdarza się, że już po kilku tygodniach współpracy można zauważyć wzrost widoczności pozycjonowanej strony w Internecie. Każdy klient powinien otrzymać dostęp do panelu monitorowania pozycji swojej strony. Do śledzenia postępów w pozycjonowaniu dostępne są różnego rodzaju programy. Google Analytics jest jednym z narzędzi statystycznych, które w każdym momencie umożliwiają powstawanie różnego typu raportów, które dotyczą ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI.

 

KONTAKT

Artalia Anna Szot

Piastowska 3/11

26-600 Radom

NIP: 7962858014

E-mail: seo@artalia.pl

Tel: 696-628-652